پزشکی ورزشی و مزایای آن

اگر یک شخص فعال هستید و حرکت و تناسب اندام را دوست دارید، باید بدانید که همیشه خطرات ناشی از فعالیت ورزشی وجود دارد. اهمیت پزشکی ورزشی براین است که خطرات ناشی از همه چیز در زندگی وجود دارد و ورزش هم با آنها هیچ تفاوتی ندارد ، اما جراحات می تواند تفاوت هایی ایجاد کند.

پزشکی ورزشی پلی است بین آسیب دیدگی و بهبودی.

در این پست ، ما به مزایای پزشکی ورزشی و خدمات توانبخشی به عنوان گزینه های فوق العاده برای تناسب اندام نگاه خواهیم کرد.

مزایای داروهای ورزشی

ورزشکاران حرفه ای و علاقه مندان به تناسب اندام بدن خود را ورزیده می‌کنند که ممکن است افراد عادی آن را انجام ندهند. دونده‌هایی در ماراتون وجود دارند که 100 مایل را در زمین خشن و طاقت فرسا در کمتر از 16 ساعت می‌دوند.

همچنین وزنه برداران ، دوچرخه سواران و ژیمناستیک‌ کارهایی وجود دارند که با تمرین شدید روزانه و بدون استراحت و دوره ریکاوری مواجه هستند. تمرینات عادی آنها برای برخی از ما مانند تمرین شدید به نظر می‌رسد!

با تمام تمرینات شدید ، می توان به بدن صدمه زد و آسیب دیدگی ها در این حالت بسیار محتمل است ، و اینجاست که پزشکی ورزشی و خدمات توانبخشی ورود می کند.

صدمات شایع مربوط به تمرین و ورزش عبارتند از: اسپری ، کرنش‌ها ، استخوان‌های شکسته و تاندون‌ها و رباط‌های پاره شده. آنها به دلیل استفاده و فشار بیش از حد در ورزش و شرایط ناگوار ، ناخوشایند و حاد به نظر بوجود می‌آیند. پزشکی ورزشی به این دلیل که می تواند طیف گسترده ای از نگرانی‌های سلامتی را با تمرکز تخصصی بر تناسب اندام برطرف کند، مفید است.

مراقبت اختصاصی در کلینیک‌های ورزشی

همانطور که در بالا بحث کردیم ، پزشکی ورزشی مراقبت ویژه ای را با استفاده پزشکانی که آموزش دیده و در معرض آسیب های مربوط به ورزش بوده‌اند، ارائه می دهد ، بنابراین می تواند با گزینه‌های مختلف درمانی نسبت به یک پزشک سنتی ، کیفیت بالاتری از مراقبت را ارائه دهند.

گزینه های درمانی جدید و نوآورانه

ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام بیش از حد از بدن خود آگاه هستند و در صورت آسیب دیدگی ، هر کاری را برای بهبودی انجام می دهند تا به فعالیت‌هایی که دوست دارند باز گردند. پزشکی ورزشی گزینه بسیار خوبی برای ارائه گزینه‌های درمانی جدید و نوآورانه از جمله درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و سلول درمانی است. درمان در پزشکی ورزشی می تواند به ترمیم و احیای مناطق آسیب دیده برای افزایش بهبودی و دوره بهبودی کوتاه تر کمک کند.

مراقبت و نگهداری پیشگیرانه

پزشکی ورزشی نه تنها برای مصدومین بلکه برای کسانی که به دنبال پیشگیری از صدمات ناشی از ورزش هستند گزینه عالی است. آسیب ها اغلب به دلیل ضعف در بدن اتفاق می افتد ، و داروهای ورزشی زمینه های فرصت را مشخص می کنند. متخصصان طب ورزشی می توانند برای جلوگیری از صدمات و جلوگیری از تشدید آن ، دستورالعمل و مشاوره ارائه دهند.

عملکرد ارتقا یافته

ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام همیشه می خواهند خود را بهبود بخشند ، بنابراین به طور طبیعی ، آنها به دنبال راه‌هایی برای تقویت توانایی‌های خود می گردند. مکمل‌های ورزشی راهی عالی برای افراد است که بتوانند در ورزش خود به موفقیت دست پیدا کنند. پزشکان متخصص ورزش می توانند برنامه‌های آموزشی را باتوجه به نقاط قوت و ضعف شخص پیاده سازی کنند و مکان‌هایی را برای بهبود مشخص کنند.

کلینیک‌ها و درمان‌های ورزشی به جلوگیری از آسیب دیدگی و بهبودی سریع ورزشکاران کمک می کند و از این جهت مفید است زیرا مراقبت ویژه ، گزینه‌های درمانی نوآورانه ، مراقبت های پیشگیرانه و نگهداری و عملکرد بهتر را ارائه می دهد.

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهی در “پزشکی ورزشی و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =