گردشگری واکسیناسیون رشد می‌کند

با توجه به افزایش تقاضای واکسیناسیون کووید 19 توسط افرادی که مایل به سفر هستند، کشور های زیادی شرایط گردشگری واکسیناسیون را برای مسافران مهیا کردند.

کشور هایی از جمله روسیه، آمریکا، ارمنستان، گوام، سان مارینو و… گردشگری واکسیناسیون را تشویق می‌کنند و بدنبال تقویت صنعت گردشگری خود هستند.

در حالی که برخی معتقدند استفاده از واکسن برای جذب گردشگر خارجی ممکن است از نظر اخلاقی نامناسب باشد، مقامات روسی ادعا می‌کنند تقاضای بزرگ و فزاینده ای برای گردشگری واکسن وجود دارد.

دولت روسیه گفته است كه قصد دارد يك طرح گردشگري واكسن براي بازديدكنندگان خارجي كه هزينه واكسن کووید 19 را پرداخت مي‌كنند، ايجاد كند. به مقامات دستور داده است تا نحوه ارائه این خدمات را تا پایان ماه ژوئن بررسی کنند.

در همین حال، برخی از ایالت های ایالات متحده آمریکا واکسیناسیون کووید 19 رایگان را به خارجیان و گردشگران ارائه می‌دهند، از جمله آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس.

نیویورک در نظر دارد مراکز واکسیناسیون سیار را در جاذبه هایی مانند پارک مرکزی یا ساختمان امپایر استیت ایجاد کند تا مسافران را واکسینه کند. این امر صریحاً برای تقویت گردشگری در نظر گرفته شده است.

بر اساس شرکت تجزیه و تحلیل Forward Keys، واکسیناسیون های رایگان باعث رونق رزروهای ایالات متحده از خارج از کشور شده است.


در مورد تله هلث و تله مدیسن بیشتر بدانید


این افزایش عمدتا در مسافران آمریکای لاتین رخ می‌دهد، جایی که انجام واکسیناسیون گاهی اوقات دشوار است. رزرو بلیط از پرو به تگزاس به 684 درصد از سطح قبل از بحران، از کاستاریکا، 338 درصد و مکزیک، 317 درصد افزایش یافته است.

با وجود این که کرونا همه گیر شده است، قلمرو دور افتاده ایالات متحده، گوام همچنین به دنبال پر کردن مجدد هتل ها از طریق گردشگری واکسن است.

گوام عمدتاً گردشگران آسیایی دارد، اما در ماههای اخیر از مهاجران آمریکایی که از کشورهای منطقه که روند واکسیناسیون آهسته دارند، استقبال کرده است.

گوام در نزدیکی فیلیپین، ژاپن، سئول، کره و تایوان، میلیون آمریکایی غیر نظامی را که در آسیا زندگی می‌کنند، هدف قرار داده است. شهروندان آمریکایی هزینه واکسیناسیون خود را پرداخت نمی‌کنند اما سایر گردشگران این هزینه را پرداخت می‌کنند.

کشوری کوچک در اروپا، سان مارینو، 75 درصد از مردم حداقل یک دوز واکسن کووید 19 دریافت کرده‌اند. این کشور تصمیم گرفته است اکنون کمپین واکسیناسیون را با جهانگردی ترکیب کند. هدف ارائه واکسیناسیون به سایر اتباع و در عین حال حمایت از بخش گردشگری نابود شده آنها است.

این کشور دو دوز واکسن Sputnik V روسیه را به همراه یک شب اقامت حداقل سه شبه دو بار در 21 روز ارائه خواهد داد که همگی با پرداخت 50 یورو (60 دلار آمریکا) است.

گردشگرانی که مایل به واکسیناسیون هستند باید حداقل یک هفته قبل از اقامت خود، اتاق های هتل را رزرو کرده و 21 تا 28 روز بعد برای دریافت دوز دوم، سفر دیگری را برنامه ریزی کنند.

منبع: imtj

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =