گردشگری سلامت هند در خطر ضرر 3 میلیارد دلاری

اگر بحران کرونا تا سال 2021 به طول بیانجامد بخش گردشگری سلامت هند دچار ضرر 3 میلیار دلاری خواهد شد.

در جلسه اخیر بنیاد بهداشت و درمان و ارتقاء سلامتی هند اعلام گردید که به دلیل عدم قطعیت در زمان پیش بینی شده اتمام COVID-19 و آغاز سفرهای توریسم در جهان باعث خواهد شد صنعت گردشگری پزشکی هند حداقل برای چند ماه آینده در حالت سکون قرار گیرد. این تاخیر اگر شش ماه به طول بیانجامد می تواند 2.5 میلیارد دلار از درآمد سال 2020 را از بین ببرد. این معادل درآمدی است که در صورت پیشرفت تجارت با سرعت معمول ، بدون ایجاد اختلالات COVID-19 ، می توانست درطول 8 ماه ایجاد شود.

 
براساس گزارش بنیاد بهداشت و ارتقاء سلامتی هند، گردشگری پزشکی ، از جمله بیمارانی که برای معالجه طب مدرن و همچنین AYUSH سنتی به هند سفر می کنند، یک بازار 3 میلیارد دلاری برای هند است.

سازمان و شرکت های مستقر در دهلی نو سعی دارند مراقبت های بهداشتی هند را به سایر نقاط جهان نزدیک کنند و دسترسی افراد علاقمند به توریست‌ پزشکی را به مراقبت های بهداشتی هند هموار کند. عمده فعالیت شرکت‌های توریسم سلامت در سال 2018 و 2019 در دو دسته اصلی، ارائه خدمات بیمارستانی و AYUSH بوده است.

همچنین از طریق اتاق بازرگانی با اتاق‌های بازرگانی نپال، میانمار و با انجمن های گردشگری پزشکی در چین ، ایران و اوکراین کار می کنند.

دالی چوپرا عضو بنیاد بهداشت و ارتقاء سلامت هشدار داد: “بسیاری از فعالان صنعت جهانگردی پزشکی که هند را به صدر نقشه جهانگردی پزشکی جهان آورده اند ، اکنون به یک آینده تاریک خیره شده‌اند”.

صنعت گردشگری پزشکی بصورت فوری نیاز به محرک و پشتیبانی مالی دارد و در صورت عدم پشتیبانی، این صنعت ممکن است زنده نماند و در نتیجه ضررهای بیشمار پیش بینی شده و پیش بینی نشده ازجمله ضرر و زیان شغل های گسترده و ضرر وارده به یک جریان چند میلیارد دلاری در آینده نزدیک را شاهد خواهد بود.

تنها راه‌حل موجو این است که تمام صنایع برای حمایت از صنعت گردشگری پزشکی با دولت همکاری کنند. دولت باید هرچه سریعتر محدودیت های بیماران بین المللی ،که به هند وارد می شوند را کاهش دهد و با اقدامات کافی از عدم انتشار COVID-19 آنها را مطمئن سازد.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی در “گردشگری سلامت هند در خطر ضرر 3 میلیارد دلاری

  1. صنعت گردشگری پزشکی خیلی زیاد به کمک و پشتیبانی احتیاج دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =