نکاتی برای راحت خوابیدن

اگر در خوابیدن مشکلی دارید و یا اگر از آن دسته افرادی هستید که به راحتی خوابتان نمی‌برد و ساعت‌ها در رختخواب بیدار می‌مانید روش‌های زیر را برای راحت خوابیدن امتحان کنید:

قبل خواب پاهای خود را بیرون بکشید

قرار گرفتن حتی بخشی از پاهای شما در برابر هوای خنک تر باعث می شود بدن شما سریعتر افت کند. این یک هک خواب بسیار شگفت آور است و به شما کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابید.

روش 4-7-8 برای خواب راحت

دکتر اندرو ویل ، نویسنده کتاب پرفروش خواب ، با استفاده از روش تنفس “4-7-8” گفته است: این روش با افزایش مقدار اکسیژن در جریان خون ، کاهش ضربان قلب شما و رهایی از CO2 از ریه ها ، شما را آرام می کند.

زبان خود را به آرامی پشت دندان‌های جلوی فوقانی خود بکشید و تمام مدت آن را در آنجا نگه دارید. کاملاً عمل بازدم را انجام دهید. 4 ثانیه از طریق بینی خود تنفس کنید، 7 ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس 8 ثانیه نفس را از طریق دهان خود رها کنید. چرخه را تکرار کنید و باید در مدت 1 دقیقه به خواب بروید.

قبل از خواب نقاط فشار خود را ماساژ دهید

ماساژ دادن قسمت‌های خاصی از بدن باعث می شود تا شما آرام شوید و سریعتر بخوابید. به مدت 1 دقیقه به ناحیه بین ابروها و بالای بینی خود فشار وارد کنید. ناحیه ای را که در روی پا و بین انگشتان اول و دوم شماست فشار دهید. یا هر دو گوش خود را برای یک دقیقه ماساژ دهید.

از روانشناسی معکوس برای خوابیدن استفاده کنید

به جای مجبور کردن خود به خواب رفتن ، چرا روی تلاش برای بیدار ماندن تمرکز نمی کنید؟ شما باید سعی کنید با خواندن یا فکر کردن به چیزی مفصل ، خود را از خواب دور کنید ، در پی آن ذهن شما احساس خستگی می کند و شروع به خواب رفتن می کند.

در خاتمه چند نکته اضافی که کار می کنند:

به طور غیرقابل کنترل به مدت 1 دقیقه چشمک بزنید

برای از بین بردن کامل نور ، ماسک خواب بپوشید

26 بار از سوراخ بینی خود تنفس کنید

از یک برنامه نویز سفید استفاده کنید

به ساعت نگاه نکنید. این باعث می شود که شما فشار بیشتری بیاورید و آن را حتی سخت تر کنید

منبع: گلف نیوز

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (10 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی برای راحت خوابیدن;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شانزده =